Alumni
ALUMNI DE PRESTIGIU
TORKOS HENRIETTA
S-a născut în data de 28 iulie 1988 în localitatea Arad, județul Arad. A finalizat patru programe de studii din cadrul Universității Aurel Vlaicu din Arad, dintre care două la nivel de licență, și două la nivel de masterat.
În anul 2009 a absolvit Facultatea de Științe Economice, specializarea Contabilitate și Informatică de Gestiune. În anul 2014, a absolvit Programul de master Tendințe Actuale în Limbă și Literatură, din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, iar în anul 2016, finalizează al doilea program de studii de licență, din cadrul aceleași universități, la Facultatea de Științe ale Educației, Psihologie și
Asistență socială, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Ultimul an din cadrul acestui program de studii, l-a petrecut la HIB, Bergen, Norvegia, (Facultate de științe ale educației) printr-o bursă de studii de tip Erasmus. În anul 2015, a absolvit cel de-al doilea program de studii masterale din cadrul Universității Aurel Vlaicu din Arad, la Facultatea de științe ale educației, specializarea Politici și strategii ale formării competențelor pentru cariera didactică. În anii 2016-2019, a urmat cursurile oferite de Școala doctorală: Educație-Reflecție-Dezvoltare, din cadrul Universității Babes Bolyai din Cluj Napoca, coordonată de prof.univ.dr. Roman Alina Felicia.
Insiprată fiind de conceptele învățate în cadrul programelor de studii din cadrul Universității Aurel Vlaicu din Arad, a timpului petrecut în afara țării și a experienței acumulate din timpul practicii în cele mai cunoscute școli din municipiul Arad, și-a finalizat cercetarea pe tema Dezvoltarea competențelor transversale prin activități în afara sălii de clasă, la vârste timpurii sub coordonarea doamnei prof.unuv.dr. Alina Felicia Roman.
Începând cu anul 2017, Torkos Henriettaa fost încadrată în urma unui concurs, pe postul de asistent universitar la Universitatea Aurel Vlaicu, Facultatea Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, organizând seminarii și stagii de practică cu studenții de la specilizarea Pedagogia Învățământului primar și preșcolar. Din anul 2021, în urma unui concurs, este încadrată pe postul de lector universitar în cadrul Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială.
În prezent este implicată în derularea unor proiecte care au ca scop principal promovarea programului de studii Științe ale educației, dar și dezvoltarea unor relații academice eficiente cu studenții din cadrul Universității Aurel Vlaicu, în vederea oferirii unei educații de calitate, prin crearea unor situații de învățare inedite/workshopuri/proiecte, care să ducă la dezvoltarea competențelor necesare în mediul academic, la locul de muncă și în societate. De asemenea, își continuă cercetarea, în variate domenii din cadrul Științelor educației, diseminând rezultatele în cadrul conferințelor naționale și internaționale la care participă, și prin publicarea de lucrări științifice.
CHIȘ ROXANA-MARIANA
La 5 ani de la absolvirea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, am convingerea că experiențele și cunoștințele dobândite în anii de studii m-au definit ca profesionist, dar și ca om. Profesorii care mi-au șlefuit pregătirea în timpul facultății au fost și cei care mi-au călăuzit parcursul de-a lungul timpului, calitatea lor profesională fiindu-mi un model care m-a inspirat în tot ceea ce am făcut mai departe.
Anii petrecuți în sălile de curs, precum și profesorii, colegii și prieteniile care au dăinuit în timp mă fac mereu să mă gândesc cu emoție și recunoștință, în același timp, la Facultatea de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență
Socială din Arad. În primul rând, pentru că toate acestea mi-au ghidat drumul în cariera profesională pe care am urmat-o după finalizarea studiilor, inclusiv a celor doctorale, fiind astfel temelia solidă a carierei pe care o am în prezent.
Facultatea de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, Specializarea: Psihologie, mi-a deschis calea către un domeniu complex cu o multitudine de opțiuni dintr-un domeniu în dezvoltare și în continuă transformare.
Acum 8 ani, am ales domeniul Psihologiei, care m-a provocat să mă dezvolt și să performez ca și psiholog dar și ca și Asistent Universitar, în cadrul Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială. Trăiesc experiența de Asistent Universitar cu sentimentul de apartenență la o comunitate academică în care performanța și excelența se completează în mod fericit cu șansa de a-ți afirma propria identitate profesională, cu privilegiul de a contribui la procesul de maturizare intelectuală a studenților noștri. Experiența mea în Universitatea AurelVlaicu din Arad, reprezintă, pentru mine, un nou început, ceea ce a însemnat un salt în cunoaștere și în dezvoltarea personală, un salt calitativ extraordinar, pe un fond de liniște sufletească și de împăcare cu sine. Atmosfera în această Universitate este una propice cercetării și învățământului de calitate.
După 5 ani de activitate în aceast domeniu extraordinar, vă încurajez să alegeți acest domeniu de studii care vă poate oferi o paletălargă de opțiuni în carieră.
Absolvirea Facultatății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, Specializarea: Psihologie, mi-a deschis perspective noi, m-a pus înpoziția de a alege între o multitudine de domenii conexe și potențiali angajatori – am devenit atunci parte a unui domeniu valorizate.
Contextul actual ne determină pe toți, să evaluăm direcția de urmat, domeniul potrivit pentru fiecare. Deciziile acestea sunt greu de luat, dar pentru a veni în ajutorul vostru, vă mărturisesc că așalege din nou, fără ezitare, Facultatea de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială.
Sunt onorată să vă împărtășesc un strop din experiența mea și sper să vă fie de folos în alegerea pe care o faceți! Vădoresc mult succes!
DANIELESCU AURA
Absolventă a două licențe în științele educației și a unui master în același domeniu din cadrul Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială a Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, Aura Codruța Danielescu a beneficiat de o excepțională carieră educațională în domeniul managementului instituțiilor de învățământ. La 25 de ani, a fost director școlar, la 38 ani, a avut atribuții de mare responsabilitate ca inspector școlar general-adjunct pentru județul Timiș, iar la 42 de ani (2012), este numită prin concurs în cea mai înaltă
demnitate educațională a aceluiași județ, aceea de inspector școlar general. Prestigiul profesional (s-ar putea spune) are temeiuri în valoarea omului și deopotrivă în calitatea formării sale profesionale și universitare. Se află într-o permanentă emulație didactică, participând la consistente și frecvente cursuri
de formare, ca mediator, expert ministerial, formator la Casa Corpului Didactic, manager de proiecte naționale și internaționale. CV-ul său înșiruie o serie de activități cu impact educațional, care i-au validat competențe variate (profesionale, umane, atitudinale) și care i-au dat satisfacția împlinirii și motivația continuării.
În mod evident, temelia unor asemenea succese în dezvoltarea profesională – cum ar fi gestionarea problemelor numeroase, dificile și complexe ale învățământului din județul Timiș – se regăsește în calitățile sale umane: exigentă, riguroasă, disciplinată, tenace, creativă, dispusă la efort intens, hotărâtă să pună ordine într-un domeniu și să vegheze ca aceasta să fie păstrată.
PAȘCA MĂDĂLINA
Am absolvit Universitatea Aurel Vlaicu din Arad în anul 2014, Facultatea de Ştiinţe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, programul de studii de licenţă Psihologie. Am avut ocazia să studiez într-o universitate de excepție, alături de cadre didactice dedicate. Ceea ce m-a pregătit pentru viața de după studenție au fost atât cunoștințele teoretice și practice acumulate în cadrul universității, cât și activitatea de voluntariat pe care am desfășurat-o în cadrul unei organizații non-guvernamentale specializată pe dezvoltarea abilităților de leadership, activitate care mi-a oferit atât posibilitatea de a interacționa cu zeci de
tineri din diferite țări cât și de a lucra pe diferite arii din departamente care se regăsesc și în cadrul unei companii. Oscilând între Psihologia Clinică și Organizațională, pentru moment am ales să îmi extind cunoștințele practice în domeniul Resurselor Umane în cadrul unei companii multinaționale din București.
Uitându-mă înapoi, ceea ce apreciez cel mai mult și consider că este cel mai valoros într-o instituție de învățământ superior sunt profesorii care au împărtașit propriile lor experiențe, care au dat exemple reale și practice de aplicare a subiectelor și lucrurilor despre care vorbeau. Vă mulțumesc! Din punctul meu de vedere, atât timp cât există intenția și motivația de implicare, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad este un loc la fel de valoros ca și oricare altă universitate de prestigiu din țară.
POPA ANAMARIA
Absolventă a Universității Aurel Vlaicu Arad, Facultatea de Științe ale Educației, Anamaria a reușit să acumuleze o bogată experiență în domeniul social, reușind să formeze un nucleu de baza în voluntariat, acesta atrăgând după sine o emblemă a voinței, sufletului şi a seriozității. O tânără din Arad îşi dedică tot timpul voluntariatului. Face acest lucru de aproape zece ani şi spune că nu ar putea trăi fără să-ţi ajute aproapele. Este vorba despre Anamaria Nyeki, care s-a
născut în data de 29 iulie 1988, în Oradea, provenind dintr-o familie cu şase copii. La vârsta de 12 ani, Anamaria s-a mutat în Arad, iar la 18 ani activa ca voluntar în cadrul unei fundaţii din oraş. Ulterior, a devenit coordonator de voluntari în cadrul unui proiect judeţean, iar la vârsta de 24 de ani a înfiinţat Asociaţia Cetatea Voluntarilor.
Anamaria Nyeki organizează, încă din anul 2007, acţiuni ce au ca scop dezvoltarea personală a copiilor, a tinerilor, a vârstnicilor, a persoanelor cu dizabilităţi. Se implică activ în comunitatea arădeană, având cel mai mare efectiv de voluntari, acţiuni de voluntariat, cât şi o mare apreciere din partea societăţii civile. Asociaţia Cetatea Voluntarilor Arad, acolo unde Anamaria ocupă funcţia de preşedinte reuşeşte să ocupe toate domeniile de activitate, social, cultură, educaţie sport, natură, prin care voluntariatul dezvoltă valori şi principii cu sprijinul celor mai importante instituţii locale, judeţene şi asociaţii. Anamaria, preşedintele Asociaţiei Cetatea Voluntarilor, a reuşit să acumuleze o bogată
experienţă în domeniul social formând un nucleu de baza în voluntariat.
Voluntarii şi colegii ei au dor cuvinte de laudă la adresa ei, tinerii care sunt în jurul ei şi în special cei care au petrecut şi petrec mai mult timp cu ea sunt incredibil de umani, de maturi şi responsabili, fără a-şi pierde însă inocenţa şi veselia copilărească.
„Au deja instinctul de părinte descoperit, comportament adaptat la micii noştri membri, maturitate suficientă să comunice cu orice adult le iese în cale, stăpânire de sine, căldură sufletească şi conştienţă cu mult peste nivelul celor de vârsta părinţilor lor. Iar despre cei mai mici membrii ai nostri ce aş putea spune decât că îmi fac viaţa mai frumoasă. Inevitabil îmi aduc zâmbetul pe buze şi, de multe ori lacrimi, în ochi de atâta bucurie. Îi ador pe toţi. În poze totul pare roz şi aşa şi este, dar până la aceste poze este un efort pe care îl depune cu dragă inimă fiecare dintre ei. Sunt multe moduri de aţi petrece timpul, dar nu îmi imaginez să îmi fi petrecut acest timp, astăzi, altfel decât cu ei”, spune Anamaria Nyeki.
CĂLDĂRAȘ VALENTIN
S-a născut pe 8 ianuarie 1987, în orașul Lipova, județul Arad. Este absolvent al programului de studii în Asistență Socială și al Masterului în Servicii de Asistență Socială din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad.
După absolvirea facultății, Valentin Căldăraș a activat ca voluntar în mai multe asociații și fundații din comunitatea arădeană. Începând cu anul 2020, Valentin a înființat asociația umanitară „Împreună suntem mai buni Lipova”, care a devenit rapid una de referință în județul Arad datorită numeroaselor proiecte implementate, seriozității și impactului semnificativ asupra calității vieții
copiilor din sistemul de protecție.
Printre primele activități desfășurate de asociație se numără proiectul „Iepurașul Solidar” (100 de beneficiari) și evenimentul „Ziua Copilului - Tort cu Gust de Caritate” (1000 de copii instituționalizați). Asociația pregătește anual începutul anului școlar, oferind rechizite și îmbrăcăminte pentru 1000 de copii proveniți din medii defavorizate. De asemenea, organizează acțiuni cu ocazia Zilei Vârstnicilor și sărbătorilor de Crăciun, sprijinind peste 1000 de beneficiari în fiecare an.
Experiența acumulată în cadrul asociației și rețelele sociale construite de-a lungul timpului au stat la baza unor proiecte tot mai elaborate și complexe. Printre aceste proiecte se numără:
- 1. Reabilitarea și dotarea cu mobilier a Spitalului Pediatric din Lipova;
- 2. Crearea condițiilor sălii primare la Școala Primară din comuna Șiștarovăț;
- Amenajarea Centrului Interdisciplinar de Practică și Cercetare în Educație și Protecția Copilului, din cadrul Universității "Aurel Vlaicu" din Arad;
- Amenajarea unui spațiu de joacă pentru copiii din cadrul Spitalului Louis Țurcanu, Timișoara;
- Sprijinirea Centrului de Recuperare Locomotorie a Asociației Special Medical Care Arad;
- 6. Reamenajarea sălii de lectură a Asociației Maranata din Arad;
- Amenajarea unui spațiu de vizită părinte deținut - copil din cadrul Penitenciarului Arad.
PĂTCAȘ MIHAELA RAMONA
Mihaela Ramona Pătcaș este absolventă a Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială, specializarea Psihologie, și a masterului în Consiliere și Evaluare Psihologică din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad. În prezent, activează ca psiholog clinician, având treapta de specialist, și ca psihoterapeut în cadrul Cabinetului de Psihologie „Pătcaș Mihaela Ramona”. De asemenea, este asistent formator la IPCS, facilitator COS-P (Circle of Security System), mentor de practică la Facultatea de Psihologie din cadrul UAV Arad, membru al Colegiului Psihologilor din România (COPSI),
al Institutului de Psihoterapie, Consiliere Psihologică și Supervizare Clinică (IPCS), al Asociației de Cercetare, Consiliere și Psihoterapie Integrativă (ACCPI) și membru al Institutului de Psihologie Judiciară.
Mihaela Ramona Pătcaș deține competențe profesionale în psihologie clinică, expertiză psihologică clinică judiciară și psihoterapie integrativă. Principalele sale interese profesionale sunt psihoterapia integrativă și psihologia judiciară. Activitatea sa publicistică se concretizează prin studii, capitole de carte și lucrări de specialitate în domeniile psihoterapiei integrative și psihologiei clinice.
HAN MARIUS
Numele meu este Marius Han, am 33 de ani și sunt absolvent al Facultății de Psihologie, promoția 2014, și al masteratului în Consiliere și Evaluare Psihologică din cadrul Universității „Aurel Vlaicu”. Înainte de a povesti pe scurt despre perioada facultății și despre parcursul meu profesional până în prezent, aș dori să menționez că, din punctul meu de vedere, cel mai important este să înțelegem care este motivația și scopul nostru atunci când alegem domeniul pe care dorim să-l studiem și, mai mult, când ne alegem aria
profesională.
Pe parcursul celor cinci ani de facultate, pe lângă volumul mare de informații disponibile și deschiderea profesorilor, am apreciat foarte mult și am învățat din stagiile de practică desfășurate în colaborare cu DGASPC Arad.
După acești cinci ani de studii, pentru a-mi satisface dorința de a interacționa cu oameni și de a înțelege cât mai bine natura și motivația umană, am decis să-mi încep cariera în domeniul Resurselor Umane. Primul loc de muncă l-am obținut la o agenție de recrutare, în urma unui stagiu de practică de doar două săptămâni. După aproximativ un an, în care am fost responsabil de un proiect de relocare a peste 200 de persoane din zone defavorizate la o companie din județul Arad, precum și de alte proiecte locale de recrutare, am decis să fac pasul către o companie multinațională. Aici mi-am început activitatea ca Referent RU, cu activități predominant orientate spre recrutarea și selecția de personal. În următorii trei ani, am parcurs rapid etapele necesare pentru a ocupa rolul de Manager Resurse Umane, la vârsta de 27 de ani. Acest rol îl îndeplinesc cu plăcere de șapte ani, având mereu în minte două „reguli”: „Fă ceea ce-ți place și nu vei munci o zi din viața ta.” „Reacția ta la adversitate, nu adversitatea însăși, determină modul în care se va dezvolta povestea vieții tale.”